BisericaPersecutii

Femeile creștine la dublu risc de persecuție – din cauza genului și a religiei

De-a lungul lumii, femeile și bărbații împărtășesc aceași credință, însă nu și aceași experiență  pentru testarea credinței. Cu toate acestea, actele de persecuție asupra genului caută să dividă și să distrugă întreaga comunitate a bisericii. Recunoscând această strategie formidabilă și ascultând motivele bărbaților cât și a femeilor bisericii persecutate, există o oportunitate de a crea unitate prin recunoașterea și abordarea diversității nevoilor.

Pentru prima dată în istorie, persecutarea femeilor așa cum diferă de cea a bărbaților a fost examinată de analistul anului 2018 World Watch List. Lista alcătuită de Open Doors International, investighează peste 50 de țări în care e cel mai dificil de trăit ca și creștin. Rezultatul revelează o exploatare multi-laterală a vulnerabilității femeilor creștine: ele sunt expuse de aproape două ori la mai mulți factori persecutanți decât bărbații.

Numărul mare de presiuni „comune” enumerate spontan de către femei față de bărbați este aproape copleșitoare. În contextul în care femeile sunt deja dezavantajate, femeile creștine sunt în mod specific și cel mai frecvent vizate de trei tactici de constrângere: căsătoriile forțate, violul și forme de violență sexuală. Și bărbații de asemenea sunt supuși unor forme de persecuție dar de forme diferite. Dar, indiferent de forma pe care o are, scopul final al persecuției a ambelor genuri este de a distruge comunitățile locale creștine, după cum reiese dintr-un raport detaliat asupra subiectului publicat după răpirea fetelor din Chibok în 2004.

Persecuția exploatează o multitudine de vulnerabilități

În orice caz, deși persecuția este la fel de crudă față de toți sub privirea sa, fața persecuției nu este oarbă față de gen, nici vulnerabilitățile care rezultă din părtinirea față de femei, acolo unde există.

Pentru credincioșii ortodoxi, în Uzbekistan, presiunea nu vine doar din partea familiei, ci și din partea statului: „Aceasta îi face mai vulnerabili persecuțiilor, atât ca și femei, cât ca și creștine. Ele suferă de abuz fizic și verbal, amenințări, bătăi, detenții, discriminare, lipsa unui loc de muncă, violență familială, divorț și pierderea posesiunilor.”

Orice punct de vulnerbilitate pentru un individ poate fi exploatat ca un mijloc de control în ce privește credința. Analiza detaliată a unui raport, dezvăluie atât o gamă largă de presiuni cu care se confruntă cu regularitate o singură femeie creștină, cât și regularitatea cu care aceste presiuni sunt utilizate în diferite regiuni de pe glob.

Persecuția pe bază de gen duce la violență inegală

În Iordania, „când  femeile măritate cu non-creștini se convertesc la creștinism, riscă abuz și amenințări cu moartea.”

Rapoartele subliniază cinci categorii de violență experimentată: viol, alte abuzuri sexuale, violență domestică, violență psihică non-sexuală și violență verbală. Fără a minimaliza violențele sau presiunile cu care se confruntă bărbații creștini, aceste profile recunosc inechitatea violenței suferite de femeile creștine. În țările care raportează violență împotriva ambelor genuri, sunt 41 de acte violente comise asupra femeilor, pe lângă doar 18 comise asupra bărbaților.

Ținte individuale ale persecuției dar cu un impact comunitar

Foarte des, impactul comunal este unul al supraviețuirii fizice. După cum explică cercetătorul nigerian „ Persecuția femeilor și a fetelor are un efect dăunător asupra bisericii și a familiilor creștine. În comunitățile în care văduvele sunt principalii susținători ai familiei, această persecuție afectează de asemenea bunăstarea economică a comunității.”

Amestecată în atât de multe din dinamica familială și comunală, descrisă în rapoartele de cercetare este izolarea creată de rușine sau evitare care înstrăinează un individ de comunitatea lui și distruge familii. De exemplu în Iran: „ Problema onoarei și rușinii este un element important în societatea iraniană, convertirea și arestarea femeii sunt adesea mai rușinoase decât atunci când membrii de gen masculin părăsesc islamul.”

Acestă tactică „rușine și disprețuire”, atunci când este exploatată și activă atât în interiorul cât și în afara bisericii, devine o forță coercitivă folosită împotriva ambelor genuri.

Sursa: worldwatchmonitor.org

Show More

Grunzac Alexandra

“Dumnezeu ne-a dat in dar mantuirea si nu este necesar sa facem nimic pentru a o castiga. Dar, din dragoste pentru Dumnezeu si pentru ca si ceilalti sa-L cunoasca, am ales sa Il slujesc prin tot ce fac si sa Il ascult. Vreau sa raspandesc in jurul meu o mireasma placuta Lui.“

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button